איך לבנות אתר שמתקדם בדירוגים בגוגל – המדריך המלא

עיצוב אתר ידידותי ל-SEO: איך לבנות אתר שמתקדם בדירוגים בגוגל – המדריך המלא

אתם בטוח מכירים בוני ובונות אתרים שנוהגים להוסיף בהצעות העבודה שלהם את הסעיף הבא:

"אתר עם תשתית לקידום בגוגל, ידידותי ל-SEO" 

אם התשובה היא כן ואתם אפילו מציעים את זה בעצמכם – הנה כל הנקודות שכדאי להכיר כבוני אתרים.

במאמר הבא נבין מה זה אומר בפועל, המטרה שלי היא לתת לכם כלים שיעזרו לכם לעמוד מאחורי ההבטחות הללו ללקוח – וזה יותר קל ממה שאתם בטח חושבים.

אז מה צריך לדעת בונה אתרים שרוצה לבנות אתר שאכן "מוכן לקידום"? את כל הנקודות שכדאי להכיר ריכזתי לכם כאן, יוצאים לדרך! 

אז מה זה עיצוב אתר ידידותי לקידום אתרים?

עיצוב אתר ידידותי ל-SEO הוא כזה שמכין את האתר לעבר ייעודו בהמשך – הגעה למקסימום גולשים. אם האתר יהיה מספיק ויזבילי בגוגל, משמעות הדבר היא שיותר אנשים יגיעו אליו ולאחר מכן ישאירו פרטים או יצרו קשר עם בית העסק. אתר שמדורג בגוגל על מונחי חיפוש רלוונטיים הוא אתר שיש בו יותר לקוחות רלוונטיים. אם רוצים להקביל את זה לעולם הפיזי ניתן לחשוב על זה כך: קידום אתר זה כמו לתלות שלט מעל העסק שמסביר לעוברים ושבים מה נמכר בחנות, בלי שלט כזה, יהיה קשה מאוד לעוברים להבין מה החנות מוכרת. מהסביה הזו בדיוק אתם רוצים לוודא שאתם מכינים את הקרקע כבר בשלב העיצוב לקראת תהליך הקידום שיבוא בהמשך.


למה חשוב לקחת בחשבון את קידום האתר כבר בשלב העיצוב?

יש מגוון רחב של סיבות בגללן כדאי לקחת את קידום האתר בחשבון בתהליך בעיצוב, בעיקר כי ישנם דברים שמחליטים עליהם בשלב האיפיון והבנייה שלא משתנים וישפיעו משמעותית על ההיתכנות לקדם את האתר בהמשך. הנקודות שמשפיעות הכי הרבה הן:

  • ארכיטקטורת אתר וניווט באתר

סוגיות כמו היררכיית אתר שמשפיעה על מרחק הקלקה מעמוד הבית ובחירת שמות הקטגוריות לניווט באתר עשויות להשפיע באופן מאוד משמעותי על קידום האתר. אם דף מוצר מסוים נמצא במרחק גדול מידי מדף הבית, זאת אומרת שצריך לעבור מספר קטגוריות ותתי קטגוריות עד שניתן למצוא אותו, מה שיוריד את הסיכוי שגוגל תגיע אליו – וכך גם הגולש. מבחינת שמות הקטגוריות, יש משקל רב באיזה מונחים בוחרים להשתמש. התנגשות נפוצה בין SEO ל-UX, היא בין שפה "טכנית" של מונחי חיפוש שמטרידים את אנשי ה-SEO לבין שפה "חוויתית" וכיפית שרוצים אנשי ה-UX. כאן חשוב למצוא את העמק השווה ולבחור מונחים מחופשים כשמות הקטגוריות ותתי הקטגוריות באתר.  

  • פריסה ועיצוב

גם מבנה האתר והעיצוב משפיעים, אם הדברים שהגולש מחפש נגישים לו כבר בהגעה לאתר הדבר יביא לחוויה טובה וישפר את זמני השהייה באתר. האופן שבו אנשים מגיבים לתוכן האתר מהווה פרמטר חשוב בעיני גוגל ועל פי מדידה של זמני שהייה בעמוד, התעמקות הגולש בתוכן וכן אחוזי נטישה היא יודעת לקבוע מה התוצאה שסיפקה תשובה יותר וכך היא מדרגת בהתאם. עיצוב נעים לעין כמובן ישפיע לחיוב גם על יחס ההמרה של האתר.

  • מהירות האתר

מדד חשוב שגוגל לוקחת בחשבון (וגם אתם כבוני אתרים כמובן) הוא מהירות האתר, אם מייצרים עיצובים כבדים ומורכבים הדורשים פיתוחים מיוחדים, משמעות הדבר היא בדרך כלל אתר כבד ואיטי, הגולש הממוצע לא ימתין לדף יותר מידי זמן וזה גורם לאחוזי הנטישה לעלות, כלים לבדיקת מהירות לאתרים

  • רספונסיביות

כיום כמובן שרספונסיביות (התאמה למגוון רחב של מסכים – דסקטופ, מובייל, טאבלט) של אתר היא בגדר חובה, זה לא חדש שאתרים כבר עברו לתפיסה של mobile first ולכן כמובן חשוב לוודא שהאתר מותאם לגלישה במובייל, גוגל מעדיפה אתרים שמספקים חווית גלישה טובה בנייד. 

  • תכנון אזורי תוכן

קידום אתרים דורש תוכן, לא מדובר בתוכן זבל שילכלך את האתר אלא בתוכן שמאפשר לגולש לקבל חוויה נעימה ולגלות את האתר כבר במנוע החיפוש. מטרת התוכן הטקסטואלי שקיים בעמודים הוא לספר את הסיפור של החברה, לספק מידע רלוונטי ולענות על שאלות – כל אלה מטרות המשותפות לשני השיקולים – גם UX וגם SEO. אך מטרה נוספת של אנשי ה-SEO היא לזרוע ביטויי מפתח לקידום בתוך טקסט האתר, מה שיגרום לאתר לקפוץ לאחר מכן לגולש בגוגל. אם לא יהיו אזורי תוכן שכאלה, לדוגמא בתוך עמודי קטגוריה באתרי איקומרס – יהיה קשה מאוד לקדם את קטגוריית המוצרים הזו בהמשך.

האם קידום האתר מתנגש עם עיצוב אתר יפה?

יכול להיות שזה יפתיע אתכם אבל לדעתי, לא רק שקידום אתרים לא מתנגש עם חווית משתמש, אלא שבמצב אידיאלי הוא משפר אותה. אם חושבים על זה, בעזרת מחקר המילים שמבצעים בעת תהליך של קידום אתר, למעשה ניתן להבין מה אנשים מחפשים ואיך הם מחפשים את זה וכך לתת להם תשובות לשאלות שהם שאלו בדיוק. כשעונים לגולשים על השאלה, כלומר, שאילתת החיפוש שאיתה הם הגיעו לגוגל בצורה שנתפסת כטובה בעיני גוגל הדבר נותן לאתר נקודות זכות וכך כל האתר מתחזק. קידום אתרים לא מתנגש עם חווית משתמש כי למעשה אם חווית המשתמש באתר תהיה לא טובה הסיכויים לקדם את האתר יורדים משמעותית, מומחי קידום אתרים תומכים את חווית המשתמש הטובה ועליהם לאתר שאילתות חיפוש על בסיסן בונים תוכן שיעניין את הגולש הפוטנציאלי. גולשים מרוצים הוא יעד משותף.

  • המלצות פרקטיות לפרויקט הבא שלכם:
  • בבחירת שמות לקטגוריות האתר – שלבו מונחי חיפוש רלוונטיים
  • בעת בניית אתרי איקומרס – הוסיפו אזור תוכן לדפי הקטגוריה
  • השתמשו בתמונות קלות – כדי להאיץ את מהירות האתר
  • הקפידו על עיצוב פשוט – שלא ידרוש פיתוחים מורכבים ויעמיס קוד מיותר על העמוד
  • בנו ארכיטקטורת אתר חכמה – שמנגישה את תכני האתר לגולש בצורה ידידותית

בעזרת יישום הטיפים, תעלו את הסיכויים של האתר שיצרתם לעלות גבוה בדירוג על מונחי חיפוש בגוגל. זכרו שהמטרה של האתר היא לשפר את הנוכחות של החברה והלקוח בזירה הדיגיטלית וקידום האתר הוא כלי מרכזי בתהליך. חברות שמקדמות את האתר שלהן נהנות מחשיפה גבוהה, הגברת האמון במותג וכן עלייה בנתוני המכירות והשארת הפרטים    

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

קידום אתרים
אורי פדידה
אני כאן כדי לעזור לכם או ללקוח שלכם להגיע לעמודים הראשונים בגוגל
העדכונים שלא תרצו לפספס
הירשמו ותהיו הראשונים לקבל את המדריכים הכי חמים למייל.
ווקומרס
הגדלת מכירות באמצעות יצירת מוצרים קשורים עם ג'ט
במדריך זה נלמד איך להגדיל את המכירות באמצעות יצירת מוצרים קשורים עם ג'ט.
אלמנטור
יצירת אפקט מעבר צבע בכפתור אלמנטור
שדרגו את הנראות של הכפתורים באתרים שלכם.
אלמנטור
כפתורי יצירת קשר מתרחבים במעבר עכבר
רוצים להגדיל את ההמרות באתר? הוסיפו כפתורי יצירת קשר שנגללים עם העמוד!
אלמנטור
יצירת אפקט הופעה לאלמנטים במעבר עכבר עם אלמנטור
נמאס לכם להשתמש באותם עיצובים משעממים? המדריך הזה הוא בשבילכם.
ווקומרס
איך ליצור תוויות למוצרים בווקומרס עם ג'ט
הוספת תוויות חיווי למוצרים באתרי מכירות – משפר את חווית המשתמש ומגדיל את המכירות.
חיפוש חופשי
חיפוש חכם ע"י AI (בהרצה)
העדכונים שלא תרצו לפספס
הירשמו ותהיו הראשונים לקבל את המדריכים הכי חמים למייל.
הרשימה מתעדכנת כל הזמן - מומלץ לשמור את הדף במועדפים!
כדי לשמור את האתר לחצו על Ctrl+D במקלדת (במק D+⌘).