מה זה חיווי? ואיך זה ישפר לכם את ההמרות והחוויה באתר?

– חיווי זה לנעול את הדלת בשירותים ציבוריים ולראות את האדום על הידית.

– חיווי זה לשים את הטלפון בשקע מפוקפק ולראות שכתוב "טוען – 5%".

חיווי זה אפילו למזוג חלב לקפה ולראות אותו מתבהר והופך לנס.

חיווי זה כל דבר שמשאיר לנו פידבק ולא גורם לנו לחשוב אם הוא עובד או לא, אלא מראה לנו בפירוש – ומספק לנו שקט נפשי. ובאתרים – זה לא פחות חשוב מפעולות היום יום.

כנראה נתקלתם בביטוי הזה לא מעט כבוני אתרים "ריחוף" או באנגלית, “Hover”. המצב בו מרחפים עם סמן העכבר על אלמנט מסויים בדף.

ויש מצב נוסף שברוב המקרים מתאפשר אך ורק עם קוד ונקרא ״פעיל״ או באנגלית, “Active”.

כדי לתת למשתמש חיווי על הפעולות שלו

נשתמש באינטרקציות, בפופאפים ובעמודי תודה.

כי בדיוק כמו כשאני ממש צריך להטעין תטלפון, ואחבר לשקע ולא יופיע מסך שאומר ״טוען״ אכנס ללחץ – החוויה שלי תיהיה שלילית. ואם הוצאתי ארנק וקניתי משהו באתר ולא הופיע לי הודעה שהתשלום התקבל והמוצר בדרך? חוויה שלילית.

אז מהם התרחישים בהם נשתמש בחיווי?

1) כשאנחנו רוצים ליצור ודאות

אחרי פעולה משמעותית שמשתמש ביצע באתר, קנה, השאיר פרטים, שלח קורות חיים ועוד.

נוכל להשתמש בפופאפ שאומר ״בוצע בהצלחה״, בעמוד תודה ואפילו בקונפטי עם טקסט בקטנה – כדי לספק למשתמש את הוודאות שהפעולה שהוא עשה עכשיו לא הלכה לפח – אלא התקבלה!

1ב) כשזה פעיל – לדוגמא בסרגל הניווט התחתון באפליקציה, העמוד הנוכחי מקבל אייקון אחר, נניח בספוטיפיי – האייקונים הלא פעילים חלולים, והפעיל – מלא. דוגמא נוספת – סרגל הניווט העליון באתרים, העמוד הנוכחי יקבל קו תחתון או טקסט בולט יותר.

יש עוד הרבה דרכים לייצר שוני בין אלמנטים וודאות של ״איפה אני״. וזה כבר בפעם אחרת בעזרת ה׳

2) כשאנחנו רוצים למנוע הססנות

חשוב שהמשתמש ידע שהוא כרגע עומד על כפתור, או שהחלק הקטן בטקסט הזה הוא לינק, שלא יחשוב פעמיים אם זה לחיץ או לא. זה דיי באסה ללחוץ על משהו ולגלות שהוא לא לחיץ, ובאסה בטעות ללחוץ על משהו ולראות שפתאום אתה מועבר לעמוד אחר.

3) כשאנחנו רוצים למנוע בריחת עיניים

כדי לא להעמיס בתוכן פר גלילה, נעדיף להכניס תוכן פחות חשוב למצב מוסתר. ורק כשנעמוד עליו עם העכבר הוא יתגלה, בשביל זה המשתמש יצטרך לבצע מעבר עם העכבר או לחיצה, ועכשיו רק נשאר לגרום לו להבין שזו פעולה אפשרית עבורו. נניח – אם זה ״אקורדיון״ – כדאי להשאיר את החלק הראשון פתוח על אוטומט.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

יוסף דואני - מעצב חווית משתמש
יוסף דואני
בן 28, מפ״ת – מעצב דיגיטל UX/UI – אתרים, אפליקציות ומערכות, 5 שנים עצמאי, מגיע מעולמות השיווק והמכירות. עד היום עשיתי עשרות אתרים ודפי נחיתה ממירים ומקצועיים לעסקים ובכל הפרוייקטים שלי שמתי לב למשהו ממש חשוב – אתר טוב מחזיר את הרגש ואהבה לעשייה, הוא מייצר וודאות במסרים וגורם לך לעמוד ביעדים העסקיים! בגלל זה חשוב לעשות אותו בצורה מדוייקת! אתר טוב הוא בסיס לפעילות שיווקית מצויינת!
העדכונים שלא תרצו לפספס
הירשמו ותהיו הראשונים לקבל את המדריכים הכי חמים למייל.
ווקומרס
הגדלת מכירות באמצעות יצירת מוצרים קשורים עם ג'ט
במדריך זה נלמד איך להגדיל את המכירות באמצעות יצירת מוצרים קשורים עם ג'ט.
אלמנטור
יצירת אפקט מעבר צבע בכפתור אלמנטור
שדרגו את הנראות של הכפתורים באתרים שלכם.
אלמנטור
כפתורי יצירת קשר מתרחבים במעבר עכבר
רוצים להגדיל את ההמרות באתר? הוסיפו כפתורי יצירת קשר שנגללים עם העמוד!
אלמנטור
יצירת אפקט הופעה לאלמנטים במעבר עכבר עם אלמנטור
נמאס לכם להשתמש באותם עיצובים משעממים? המדריך הזה הוא בשבילכם.
ווקומרס
איך ליצור תוויות למוצרים בווקומרס עם ג'ט
הוספת תוויות חיווי למוצרים באתרי מכירות – משפר את חווית המשתמש ומגדיל את המכירות.
חיפוש חופשי
חיפוש חכם ע"י AI (בהרצה)
העדכונים שלא תרצו לפספס
הירשמו ותהיו הראשונים לקבל את המדריכים הכי חמים למייל.
הרשימה מתעדכנת כל הזמן - מומלץ לשמור את הדף במועדפים!
כדי לשמור את האתר לחצו על Ctrl+D במקלדת (במק D+⌘).